Habarnism pandemic cu repetiție


În învățământul românesc sunt multe necunoscute, dar parcă pandemia de Covid le adună pe toate la un loc. În aceste circumstanțe să presupunem că un elev dintr-o clasă este testat pozitiv cu Covid. Toți elevii din clasa respectivă trec în sistemul de învățământ online. Numai că putem presupune că elevul infectat cu Covid a stat în curtea școlii și a avut contact și cu ceilalți elevi ai școlii. Presupunem că boala noastră se propagă numai în spațiu închis, dar atunci nu înțelegem de ce se mai folosește termenul de “purtător”. În această circumstanță intervine termenul asimptomatic. Cu alte cuvinte unii dintre noi suntem purtători de Covid și alți oameni nu sunt. Binenteles că nu știm încă diferența dintre ei și de fapt nici nu avem cum să ne dăm seama până nu prezintă simptome ale bolii. Aici intervine imunitatea corpului fiecăruia dintre noi și predispoziția spre boală sau alte afecțiuni cronice.

În a doua situație dacă elevii trec în sistemul de învățământ online profesorii de la clasa respectivă continuă activitatea didactică în sistem fizic. Deci ei nu sunt purtători ai bolii printre elevi sau alți angajați ai școlii. După opt zile conform legii elevii din clasa respectivă se pot testa și dacă testul iese negativ elevii revin la școală. Nu se testează profesorii clasei respective pentru că pe ei nu se pune accent. Din punctul acesta de vedere nu militez pentru școala în sistem online, dar să nu uităm că și profesorii au acasă o familie sau au contact cu diferite persoane pe care le pot infecta. Puțină responsabilitate în egală măsură a elevilor și a profesorilor în privința testării nu ar fi un nonsens ci chiar este recomandabil. Sau ajungem ca să presupunem că toți profesorii nu sunt predispuși la Covid pentru că sunt vaccinați? Acest lucru binenteles că este fals pentru că fiecare persoană are dreptul de a decide pentru ea. Cel puțin în împărțirea lumii românești în vaccinați și nevaccinati este deja o absurditate la fel cum ar fi ca să credem că angajații din sistemul de învățământ contează pentru D.S.P. sau conducerea statului român. Din acest motiv îmbrățișez soluția testării periodice gratuite la locul de muncă în fața divizării în funcție de un vârf de seringa imprevizibil. Oricum fiecare român face ceea ce vrea și statul român la fel, iar consecințele sunt vizibile la tot pasul nu numai în privința bolii Covid. Așa să ne ajute Dumnezeu dacă mai poate!

Published by Paul66

Cand n-am mai avut nimic de pierdut, am castigat totul. Cand am incetat sa mai fiu cine eram, m-am gasit pe mine insumi. Cand am cunoscut umilinta, chiar si atunci, mi-am continuat drumul si am inteles ca eram liber sa-mi aleg soarta. Paulo Coelho

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: